I drömmarnas land

Nu känns det mer självklart och inte långt ifrån att få bli mamma. Tankem gör mig så varm och lycklig, jag blir helt pirrig i kroppen. Jag målar upp en bild i mitt huvud hur livet kommer bli. Hur vi är som föräldrar, är det en flicka eller pojke, vilka namn gillar vi bäst. Med ett intresse i inredning och materiellesaker springer drömmarna iväg i babyvärlden. Kan måla upp bilder på kommande barnrum med olika tapeter, tavlor, tyger och fina barnmöbler. Alla babyfiltar som jag älskar och vill ha. Vilken vagn är jag mest intresserad av och vill ha. Det kan vissa gånger gå så långt att jag inser att jag bara drömmer och blir helt lipfärdig till slut. Förhoppningsvis är vi snart där. Då jag faktiskt får köpa de fina sakerna, gosa in mig i de fina filtarna och provköra flera olika vagnar för att hitta den bästa för oss.
 
Snart så...snart så!

Kommentera här: