Släpp din kontroll

Och så kom ju då den studen i en kvinnas liv, där man går och väntar på att mensen ska komma. I dessa 2,5 år har jag gått och väntat och hoppats att mensen INTE ska komma, detta är så annorlunda för mig.
 
Jag tycker allt jag kännt efter att min ägglossning varit sen denna månaden, men är inte riktigt säker. Skulle den vara det innebär det ju att även mensen blir sen. Hur självklart och typiskt vore inte det?!
 
Det är ungefär runt 1-2 veckor kvar innan den ska dyka upp, osäkerheten gör mig galen. Jag vill verkligen komma igång nu. Jag orkar inte gå med tankarna "när vi har börjat". Alla planer jag gör för februari och mars, får mig att tänka på behandlingen, då jag lägger upp mina planer efter den. Jag kanske inte orkar/kan följa med på vissa grejer, men det kan jag ju omöjligt veta nu! Jag vill ha tanken "nu har vi börjat". 
 
Ett av mina nyårslöften - släppa på kontrollen. Inte så dumt här kanske. Ta en dag i taget, vi börjar när vi börjar helt enkelt...
 
(det här är det jobbiga, när man ska få blogga om det som rör sig i huvudet just nu. Det blir inte alltid så bra och rättvist formulerat 😅)

Kommentera här: