Den eviga jakten efter babynamn

Det är så mycket graviditeter och bebisar som ploppar upp i mina kretsar nu för tiden. Jag svär, det har varit så konstant sen vi slutade med mina P-piller, vad är grejen liksom. Har det med åldern att göra? Ingår vi i en fertilperiod nu och den "biologiska klockan" tickar? Känner sig folk stressade eller är det grupptryck? Ska dom så ska vi? Mitt facebook flöde består till 80 procent av barn och barnrelaterade saker. Även reklamen, som jag jämt tröttnar på, visas från Elodie, Clear blue, jollyroom och massa mer. 
 
Är det något som gör mig en aning nervös så är det babynamn. Det faller ju sig självklart att vi genom åren tillsammans, framförallt de senaste, pratar om våra favorit namn och skrivit en lista på de som känns bäst. Jag delara bara med mig till de som står mig närmast, så det inte skulle sno något haha. Men där finns ju fortfarande de bekanta, de man säger hej till på Ica eller kanske de som man skulle stana någon sekund och fråga hur det är när man springer på varandra. Det är dom som gör mig nervös, att de ska komma på våra babynamn, att dom ska vara lika fantasifulla och älska namnen lika mycket som oss.
 
Tro mig, där finns några extra starka alternativ på listan. Så om någon bekant eller nära vän skulle döpa sina barn till samma, så ska de veta att det skiter jag i. Då får de bannemig dela namn haha!
 
Har ni också några starka alternativ hos er?
Något namn som kanske betyder extra mycket?
Kanske några favoriter bland traditionella gamla fina namn, eller följa strömen med modernisering och mer nternationella namn? Kan man blanda? ;) 
 
Åh spännande diskussion och kul med andras åsikter och tankar! :)

Kommentarer:

1 L:

Jag har alltid haft ett favoritflicknamn sen jag var liten. Det är väldigt ovanligt och inte många får namnet varje år. Något år innan jag blev gravid var det en tvpersonlighet som döpte sin dotter till det och nu har namnet börjat öka i popularitet. Jag är så nervös att det ska bli jättevanligt innan jag får något barn som kan böra namnet. Jag fick tyvärr en son sist så det var inte aktuellt. Eller tyvärr ska jag verkligen inte säga haha. Han är världens underbaraste lilla unge och heter Marius :) jag ville egentligen att han skulle heta Elis, men min man (som år elektriker) tycker det låter som en elsladd haha.
Hoppas ni snart får en unge som får bära era bästa namnförslag <3

Svar: Ja alltid är det någon som hinner före, hoppas att namnet kommer till nytt för dig någon gång :) Tack så mycket! <3
langtaneftermini.blogg.se

Kommentera här: