Vecka 5 (4+3)

Det har varit ett par omtumlande dagar!
Inte nog med att vi är dom lyckligaste människorna på jorden, vi är också livrädda!
 
Jag fick plus på stickan på torsdagsmorgonen. Jag hade dagarna innan mensvärk i livmoder och äggstockarna, vilket jag fortfarande har. Det drar och det spänner. Värken i äggstockarna skrämde mig och jag var rädd att ägget kanske hade fäst i äggledaren. På fredagen (testdag) tog jag det digitala, som jag trodde skulle visa gravid 2-3 veckor. Under fredagen kom det även lite rosa flytningar till och från. Rädslan av missfall äter upp mig!! 
 
Ivf kliniken i Göteborg bokade in oss på megatidigt ultraljud nu i veckan, för att titta så att allt ser bra ut. Under helgen har det rosa nästintill avtagit, och värken i livmodern är kvar, vilket känns positivt haha :) Däremot kan jag inte sluta grunna på testet som bara visade gravid 1-2 veckor, så jag hoppas ultraljudet kan visa något positivt. Nu har även brösten börjar spänna, vilket är en smärta som jag har svårt att hantera 😫
 
Jag är otroligt trött och behöver kissa flera gånger på en dag! Jag känner mig väldigt gravid, och börjar smått inse att jag är väldigt gravid. Hur det nu lyckades hända efter 2,5 år av aktivt försök?!?!!! 
 
Som sagt, hoppas ultraljudet lugnar mig. Jag har ett till CB digitalt test som jag provar med i veckan. På Onsdag går vi in i v 6. Jag är nervös 😶❤
 
 

Kommentera här: