VUL

Idag på morgonen var vi på vårt första ultraljud, för att kika på äggblåsorna och se hur många- och hur stora dom var. Det var en stressig läkare, kändes det som, då hon nästan med en gång bad mg slänga av mig brallorna och hoppa upp i stolen. Fanns ingen tid att prata vettdu.
 
Ganska snabbt såg hon 8 blåsor på den högra sidan, som var kring 10mm, vilket hon tyckte var bra. Hon hade svårt att hitta den vänstra äggstocken, vilket hon blaffade ur sig "vart är den då", självklart blev jag skit nervös. Däremot såg hon en enorm blåsa på 18mm vilket var väldigt ovanligt. Nu är jag ovanlig med tänkte jag...
 
Hon letade förgäves efter fler blåsor men hittade ingen :( blev både ledsen och nervös. Jag menar, 8 på den ena och endast 1 på den andra. Jag tolkade det som dåligt, men det skulle det inte vara. Fick samtal från Göteborg sen, efter de läst resultaten, att de med var nöjda och trodde att den vänstra stora blåsan troligtvis var en cysta. De ökade även min Gonal-f dos till 225 som vi ska börja med imorgon. Sen är det nytt ultraljud på måndag och troligtvis ovitrellsprutan på måndagkvällen.
 
Så de verkar nöjda, men inte jag. 8 blåsor på endast en sida känns inte alls bra :( men vad vet jag? Jag är helt ny i det här och förstår knappt hälften av vad de säger. Har du några erfarenheter eller kan säga något om det här, på "svenska" så jag förstår? 🙈
 
Nu är det snart helg. Vi fortsätter spruta och håller tummarna på goda resultat på måndag sen. Och just det, i helgen fyller jag år...så det blir nog en bra helg 🎈😘

Kommentera här: